Jak zhubnout chůzí: choďte pravidelně a hlídejte si tepovku

Chytré hodinky mimo jiné plní funkci módního doplňku, a proto naše hodinky disponují vyměnitelnými řemínky, které uživatele jen tak neomrzí

Chůze je tím nejpřirozenějším lidským pohybem a divili byste se, jak efektivně a příjemně se díky ní dá hubnout.

Pro shození několika kilogramů vůbec nemusíte běhat. Chůze úplně stačí a zapracujete s ní nejen na hezčí postavě. Mimochodem, víte, kolik spálíte u svého oblíbeného sportu.

3 vhodné tipy

Abyste ale dosáhli všech benefitů chůze, měli byste znát několik pravidel. Když je budete dodržovat, nejenže se zbavíte přebytečných tukových zásob, ale taky zlepšíte svou kondičku, prospějete svým svalům, kloubům a kardiovaskulárnímu systému. O co tedy jde?

  • Choďte pravidelně, ideální je to aspoň 3x týdně 45-60 minut. Můžete i déle, ale i tak byste se měli rozhýbat 3x týdně.
  • Vyberte si dobré boty, abyste svoje vycházky zbytečně neodnášeli puchýři nebo bolavými klouby, a chytré hodinky nebo chytrý náramek, který vám pomůže s počty.
  • Držte se při chůzi v tzv. aerobním pásmu. O co jde? Vysvětlíme vzápětí.

 

Aerobní pásmo je klíčem k úspěchu

Pokud nemáte speciální jídelníček, díky němuž spalujete tuky neustále, bude vám trvat zhruba 20 minut u každé aktivity, než tělo přepne ze spalování sacharidů na spalování tuků. Poznáte to tak, že se rozehřejete a možná „chytnete druhý dech“.

K efektivnímu hubnutí chůzí ale nestačí vyjít si jen tak „na špacírek“. Chcete to svižnější chůzi v aerobním pásmu, což je rozmezí dvou hodnot tepové frekvence. Když se v ní budete držet, budete spalovat tuky na maximum a brzy to bude znát.

01_11

Jak zjistím hodnotu aerobního pásma?

Zjistit hodnoty aerobního pásma není nijak složité. Existuje obecně platná rovnice, která vám plus mínus řekne vaše hodnoty: 220-věk x 0,6 (to bude dolní hranice pásma) a 220-věk x 0,8 (to bude horní hranice). Je-li vám například 30 let, dostanete se na hodnoty 114 a 152 (220-30 = 190, 190 * 0,6 = 114 apod). Držte svou tepovou frekvenci mezi těmito hodnotami a uvidíte, že třeba už po dvou týdnech se začnou dít věci!

Takovou zdravou chůzi, která vám pomůže k lepší postavě a kondici, zároveň poznáte podle toho, že se během ní zvládáte bavit s kamarádkou nebo partnerem, aniž byste se nepříjemně zadýchávali. S průměrnou rychlostí chůze si tedy nelamte hlavu – správné tempo je individuální.

Smartomat- detail článku

Náš tip: Měřit si tep přiložením prstu na tepnu není to pravé ořechové. Hlídejte si jednoduše tepovou frekvenci chytrými hodinkami nebo fitness náramkem, který se rázem stane vaším nepostradatelným pomocníkem.

Nesmrtelné pravidlo o 10 tisících kroků denně

Poučku, že denně bychom měli udělat aspoň 10 tisíc kroků, tedy 5 kilometrů, už jste nejspíš slyšeli. Mělo by to být minimum, které svému tělu dopřejeme.

 Ani počet kroků pochopitelně nemůžete stále počítat a proč byste to taky dělali? I to za vás udělají snad každé chytré hodinky včetně součtu spálených kalorií. A to vás ve vašem snažení pořádně povzbudí! Mimochodem, víte, kolik spálíte u svého oblíbeného sportu.

Chodit, nebo běhat? Záleží na kondici i váze

Stačí rychlá chůze k hubnutí, nebo musí člověk opravdu začít běhat? Dobrá zpráva pro všechny, kteří běh nesnáší už od školy, zní – běhat nemusíte!

Svižná chůze vám prospěje víc než běh, a to zejména v případě, že jste těhotná žena, trpíte nadváhou nebo obezitou (při běhu byste nadměrně zatěžovali klouby), jste po úrazu či nemoci nebo se řadíte k seniorům. Tak nazout boty a hurá na procházku!